fiendeinuti.blogg.se

Hej! Jag är en 16-årig tjej och jag vill berätta om mina erfarenheter kring sjukdomen Anorexia Nervosa, som jag levt med i tre år. Jag skriver för att andra ska få en inblick i sjukdomen, för att personer med samma problem inte ska känna sig ensamma och för att det kanske kan hjälpa mig själv att komma ur det. Det hoppas jag i alla fall! Varma kramar, A.

Müslibars/Proteinbars

Publicerad 2013-07-25 14:39:41 i Min vardag,

Jag, min granne Fanny och hennes kusin Klara har idag bakat nyttiga och alldeles säkert jätte goda müsli/proteinbars!

Recept 1

1dl nötter
1dl kärnor (pumpa, solros etc.)
2 dl havregryn/müsli
1-2 dl torkad frukt
1/2 dl juice/proviva
3 äggvitor (ca 1 dl)
1 msk smaksättning (kanel, kakao, vaniljpulver etc.)

Recept 2

2 dl nötter
2 dl kärnor
1 dl frön
1 dl torkad frukt
3 msk honung
3 äggvitor (ca 1dl)
1 msk smaksättning

Som ni ser är recepten väldigt lika så man gör likadant med dom. Ugnen ska vara på 125 grader varmluft.

1. Hacka nötter och torkad frukt i småbita.
2. Vispa äggvitorna så dom blir skummiga, men INTE maräng!
3. Blanda alla ingredienser och häll ut på bakplåtspapper i en form eller på en plåt. Grädda i ugnen i ca 25 minuter.
4. Skär upp i lagom stora bitar medan kakan fortfarande är lite ljummen och förvara i en låda eller packa in i plastfolie. För längre hållbarhet kan man frysa ner barerna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela