fiendeinuti.blogg.se

Hej! Jag är en 16-årig tjej och jag vill berätta om mina erfarenheter kring sjukdomen Anorexia Nervosa, som jag levt med i tre år. Jag skriver för att andra ska få en inblick i sjukdomen, för att personer med samma problem inte ska känna sig ensamma och för att det kanske kan hjälpa mig själv att komma ur det. Det hoppas jag i alla fall! Varma kramar, A.

Slappna av!

Publicerad 2013-01-23 18:56:52 i Allmänt,

Som jag har skrivit en gång tidigare så kan det vara svårt att koncentrera sig på saker, t.ex. att titta på en film eller att läsa en bok, när man har en ätstörning. Dels för att det kan vara jobbigt att sitta helt stilla, det bara kyper i benen och armarna, men också för att hjärnan inte riktigt hänger med! 
 
Jag har kämpat mycket med den svårigheten men lyckas ibland med att bara slappna av, och när det väl funkar så är det faktiskt riktigt härligt! Att bara få sugas in i en bok eller film och känna att man är med i vad som händer är en underbar känsla och känslan av att man är närvarande till 100% är också helt obeskrivlig! 
 
Nu ska jag låta mig sugas in New York-livet och sätta på Gossip Girl, jag kan inte hålla mig!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela