fiendeinuti.blogg.se

Hej! Jag är en 16-årig tjej och jag vill berätta om mina erfarenheter kring sjukdomen Anorexia Nervosa, som jag levt med i tre år. Jag skriver för att andra ska få en inblick i sjukdomen, för att personer med samma problem inte ska känna sig ensamma och för att det kanske kan hjälpa mig själv att komma ur det. Det hoppas jag i alla fall! Varma kramar, A.

Q/A

Publicerad 2013-01-17 19:42:00 i Allmänt,

Igår fick jag en fråga som jag faktiskt glömde svara på men nu tog jag en paus i pluggandet och kör!
 
Halloj! Hur många kalorier över ditt basala energibehov äter du per dag?
 
Hejsan! Jag har egentligen aldrig räknat kalorier på det sättet så att jag vet vad jag får i mig under en hel dag. Mitt räknande har mer varit kring mellanmål och enstaka saker. Alltså vet jag inte, men jag försöker att inte räkna eftersom det bara gör behovet av kontroll ännu starkare, vilket jag tror gör det svårare att bli frisk!
 
Just nu tror jag dock att jag ligger på en ganska bra vikt så jag behöver nog inte gå upp mer. Men vad jag vet är att jag har väldigt svårt att gå upp i vikt och det tolkar jag som att jag har en hög förbränning.
Men att försöka lita på sin kropps känslor kring hunger och törst är nog det allra bästa om man klarar av det!
 
Kramar, Amanda!
 

Kommentarer

Postat av: Fanny

Publicerad 2013-01-18 20:34:12

Du är en riktig kämpe! Kram på dig

Postat av: Matilda

Publicerad 2013-01-20 11:22:03

Jag beundrar verkligen ditt mod till att skriva ut om allt detta! Du är en stor inspirationskälla till andra med samma problem...

Postat av: Fanny

Publicerad 2013-01-20 15:39:54

Frågestund om anorexian! Svarar på tisdag förmiddag. Kram!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-01-22 12:33:46

När du ser andra, jämför du dig med dom och kanske ser vissa andra personer som tjocka? Bra blogg! <3

Postat av: esmeralda

Publicerad 2013-01-22 18:23:56

Du verkar vara en sån himmla jädrans go tjej, fortsätta kämpa vännen. Vi är i samm båt och gungar <3 Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela