fiendeinuti.blogg.se

Hej! Jag är en 16-årig tjej och jag vill berätta om mina erfarenheter kring sjukdomen Anorexia Nervosa, som jag levt med i tre år. Jag skriver för att andra ska få en inblick i sjukdomen, för att personer med samma problem inte ska känna sig ensamma och för att det kanske kan hjälpa mig själv att komma ur det. Det hoppas jag i alla fall! Varma kramar, A.

Q/A

Publicerad 2013-01-22 21:31:57 i Allmänt,

Jag har varit så fruktansvärt dålig på att uppdatera de senaste dagarna, jag vet!
Men jag finner helt ärligt inte riktigt tid till att sätta mig ner och bara tänka och skriva just nu, vilket jag hoppas det blir ändring på den här veckan! 
 
Hur som helst så får jag hur fina kommentarer som helst, både av folk jag känner och inte känner, och ni anar inte hur mycket det värmer! Tack!
 

När du ser andra, jämför du dig med dom och kanske ser vissa andra personer som tjocka? Bra blogg! <3
 
Hej, och tack!
Jag tror nog att de flesta tjejer, oavsett om man har en ätstörning eller inte, jämför sig med andra. Dock tror jag att det sätt som jag har jämfört mig på är mer riktat mot mig själv på ett dåligt sätt, istället för att tänka på vad jag har som är bra!
Det har dock blivit mycket bättre på den fronten, vilket jag tror beror på att jag har kommit upp i vikt och har lättare att skjuta undan jobbiga tankar som ploppar upp. Men självklart tittar jag på hur folk ser ut och kan känna att jag inte alls är lika snygg!
 
Att jag skulle titta på någon och tänka att den personen är tjock skulle absolut kunna hända men då skulle den personen nog behöva vara väldigt överviktig!
Alla människor ser ju olika ut och är byggda på olika sätt, därför tycker jag inte att en person som kanske ex. har lite bredare benstomme är tjock.
Jag är nog också ganska säker på att jag inte skulle tycka att en person med ungefär samma kroppsbyggnad som jag själv har var ful. Det är nog mer synen på mig själv som behöver förbättras. Jag måste lära mig att älska och acceptera mig själv! För alla är ju fina på sitt sätt!
 
Varma kramar, Amanda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela